יום רביעי, 21 בדצמבר 2016

הכלב לא מפסיק לעשות בעיות? כך תתמודדו איתו

אילוף כלבים הוא לא מלאכה פשוטה בכלל. רבים מאתנו, גם לאחר האילוף, חווים קשיים שונים עם הכלב שלנו. לפעמים הקשיים הללו קשורים בהתנהגות שלו בעת הטיול, והוא תוקפני מידי לסביבה. לפעמים זה קשור לעשיית צרכים שמתרחשת יותר בבית מאשר ברחוב. לעתים הכלב לא מפסיק לדרוש מזון ואף מנסה לגנוב אותו בכל הזדמנות, ויש התנהגויות נוספות שהן בעייתיות. אז מה עושים במקרים הללו?

כמה פתרונות אפשריים

       היו ערניים להתנהגות שלילית - הרבה בעלי כלבים עושים את הטעות הנפוצה, וגוערים על הכלב כמה דקות אחרי שהמעשה הרע נעשה, או אפי  וכמה שעות (אם למשל חזרתם הביתה וגיליתם שהוא לעס לכם את הרהיטים). זו טעות כי אילוף כלבים מבוסס על תגובה מיידית. הכלב לא זוכר בכלל שהוא עשה משהו רע, ומבחינתו אתם כועסים עליו לחינם - וזה רק יגביר את הכעס שלו. תמיד זכרו  - תגובה טובה היא תגובה מיידית!
       טיפול בעשיית צרכים - כלב בוגר אמור לדעת שאת הצרכים עושים ברחוב. זה בסדר אם לעתים יש עשיית צרכים בבית - במיוחד באירועים יוצאי דופן (למשל אם נעדרתם יום שלם מהבית), אבל אם זו התנהגות קבועה צריך לטפל בזה. צריך לבחון האם הכלב זקוק ליותר זמן טיול בחוץ (ולוודא גם שזו לא בעיה רפואית). יש לשקול לעתים סגירת הכלב במרחב מצומצם יותר שאותו הוא לא ירצה ללכלך, עד אשר ילמד להתרגל לעשיית הצרכים בחוץ.
       כלב תוקפני - כלבים תוקפניים יכולים להגיע בכל צורה וגודל, אז מה עושים עם ההתנהגות הזו? אילוף כלבים תוקפניים צריך קודם כל להיות יחד אתכם ולא רק עם מאלף מקצועי. עליכם להגיב במהירות לכל תגובה תוקפנית של הכלב. פתרון יעיל יכול להיות אילוף עם כמה כלבים במשותף שהכלב יהיה מכורח להתרגל לנוכחותם ולהיות נינוח יותר.

תמיד יש מה לעשות


זכרו - אף כלב איננו חסר תקנה, ואת כל הכלבים אפשר לחנך להתנהגות טובה יותר. הכל שאלה של זמן, מאמץ וההשקעה שלכם בכלב. רצוי לפנות גם לגורמים מקצועיים, שיוכלו לעזור לכם בטיפול בבעיות עם הכלבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה