יום רביעי, 21 בדצמבר 2016

חמישה טיפים עבור אילוף כלבים מוצלח

איך אפשר להבטיח שהכלב שאימצנו זה עתה יהיה כלב טוב וממושמע? יש לזכור כי מטבעם, כלבים הם יצורים שנוחים לאילוף. זה נכון כי אילוף כלבים יכול להשתנות בין הגזעים השונים, ותלוי גם בפרמטרים כגון הגיל של הכלב, אבל בכל זאת - יש טיפים שאם תיישמו אותם, יוכלו תמיד לעזור לכם לאילוף מוצלח במיוחד.

אז איך מאלפים כלבים?

1.      פקודה פעם אחת - אחד הכללים החשובים עבור אילוף כלבים הוא לחזור על הפקודה רק פעם אחת. אסור שהכלב יתרגל שאתם צריכים לבקש ממנו פעמיים או שלוש עד שהוא מגיב. תגובה מהירה של הכלב אחרי פקודה אחת היא הרי התוצאה הסופית שאתם רוצים להשיג.
2.      חלוקת פרסים - אפשר לחלק לכלב כל מיני חטיפים שונים, אבל אך ורק כתגובה חיובית על פקודות שהוא ממלא. כלומר, הימנעו בתקופה של אילוף כלבים, ממתן חטיפים כך סתם. רצוי מאד שהכלב יקשר בין קבלת דברים טובים לבין מילוי הפקודות שלכם.
3.      תרגלו בכל מקום - חשוב וכדאי מאד לבצע אילוף כלבים בכמה שיותר מקומות. יש בעלי כלבים שעושים את הטעות ומאלפים את הכלב רק בבית, אבל  אז כשיוצאים לטיול הוא פחות מגיב. קחו בחשבון שאפילו אילוף במסגרת של טיול ברחוב איננו מספיק, כי כך כשאתם מטיילים עם הכלב בטבע הוא עלול לעשות בעיות. עדיף להשקיע באילוף בכמה שיותר מקומות עם הכלב, שיבין שהדבר לא תלוי שטח.
4.      כשיש גירויים מסביב -  אל תשכחו כי אילוף כלבים מוצלח נעשה כשיש עוד גירויים מסביב. כלומר - הכלב צריך ללמוד לא להגיב לעוברי אורח, לחתולים, להיות ידידותי עבור כלבים אחרים, וכו'. אחרת, האילוף לא יהיה אפקטיבי.
5.      בפנסיון או עם מאלף? - זה מאד תלוי בהעדפה שלכם. אפשר לעשות אילוף בפנסיון עם המאלפים הטובים ביותר, ועם עוד סביבה של כלבים רבים, אך כמובן שבאילוף בבית יש לכם את היתרון הימצאות הכלב בסביבתו הרגילה.

בהצלחה בכל שלבי האילוף!


כמה זמן לוקח לאלף את הכלב? זה תלוי בין השאר בגיל שלו, בגזע שלו, וגם בזמן שאתם יכולים להשקיע בתהליך. קחו בחשבון שזה תליך שנמשך בין כמה שבועות לחודשים בודדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה