יום רביעי, 21 בדצמבר 2016

רכיבה טיפולית על סוסים

הסוס הוא אחד מבעלי החיים החשובים ביותר עבור בני האדם מזה אלפי שנים

כאשר אנחנו חושבים על בעלי חיים שהמשמעות שלהם לעולם האנושי היא גדולה לאורך שנים, ולא רק למטרות של פנאי וחיות מחמד, קשה לחשוב על חיה חשובה יותר מהסוס. נדמה כאילו מאז שחר ימי האדם הוא השכיל להשתמש בסוסים עבור מטרותיו השונות, החל מתחבורה ועד עבודה – והדבר היה נכון במשך אלפי שנים, עד אשר במאה השנים האחרונות החליפה הטכנולוגיה את מרבית השימושים הקלאסיים לסוסים. כיום, רכיבה על סוסים נחשבת בעיקר כתחום של פנאי ושל פעילות ספורטיבית, ולא כצורך מהותי של תחבורה. עם זאת, חשוב להבין כי לרכיבה על סוסים יש עוד משמעות מהותית מעבר לצרכי תחבורה – משמעות טיפולית. רכיבה טיפולית על סוסים היא תחום רחב ידיים ובעל אפשרויות רבות בתוך עולם הטיפול באמצעות בעלי חיים, ובאמצעות רכיבה טיפולית ניתן להשיג מטרות טיפוליות רבות, בהן ניגע בהרחבה כעת.

קצת על שימושיה הטיפוליים של רכיבה על סוסים, ועל המטרות אותן ניתן להשיג באמצעותה

·        מה זה בדיוק רכיבה טיפולית? כמשתמע משמה, רכיבה טיפולית היא רכיבה על סוסים שהמטרה שלה היא מטרה טיפולית ייעודית כזו או אחרת עבור האדם שמבצע אותה. כפי שהסברנו, רכיבה טיפולית על סוסים היא תחום בתחום עולם הטיפול באמצעות בעלי חיים, והיא משלבת מרכיבים חינוכיים, פסיכולוגיים ושיקומיים אותם ניתן להשיג באמצעות מוקד הטיפול – הסוס.
·        עבור מי היא מיועדת? רכיבה טיפולית מיועדת לאוכלוסייה מגוונת, שיכולה להיום כל מה שבין ילדים, דרך מתבגרים ועד מבוגרים של ממש, כאשר הבעיות בהן הרכיבה הטיפולית מטפלת הן בעיות רגשיות – הפרעות רגשיות או לקויות רגשיות ויכולה לעזור באופן כללי לעשות טיפול באמצעות בעלי חיים.
·        כיצד זה קורה? הרכיבה הטיפולית רותמת את בעל החיים – הסוס – וממלאת דרכו תפקיד של תמיכה במטופל. למעשה, הרכיבה הטיפולית מבוססת על יצירת קשר של חוויות בין המטופל, הגורם המטפל והסוס, כאשר דרך הסוס חווה המטופל חוויות חושיות ומוטוריות, וחווה מנעד של רגשות שהוא אולי מתקשה להביע בחיי היום יום שלו – הצלחה, פחד, כישלון, התרגשות – ולעבד אותם בסביבה תומכת וטיפולית עם גורם בלתי תלוי ובלתי שיפוטי לחלוטין כמו הסוס. דרך הרכיבה הטיפולית ניתן לסייע לאוכלוסיית היעד לפתח מודעות עצמית, לקדם צמיחה אישית, לשפר את התקשורת עם גורמים חיצוניים, להתייחס לבעיות אמון ותלות באנשים אחרים, ובאופן כללי לטפל במנעד רחב של הפרעות ולקויות רגשיות.

מסגרת איכותית של חווה טיפולית תספק לנו את האפשרויות הטיפוליות הטובות ביותר עם רכיבה

באמצעות מסגרת איכותית של רכיבה טיפולית בתוך אורווה או חווה טיפולית כזו או אחרת, עם אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר בתחום, ניתן להשיג מטרות טיפוליות מרחיקות לכת באמצעות רכיבה טיפולית. במקרים רבים, נפנה לרכיבה הטיפולית לאחר סוגי טיפול לא מועטים שנכשלו – ונבין את היתרונות העצומים שלה במהירות דרך כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה