יום רביעי, 21 בדצמבר 2016

כיצד מתמודדים עם בעיות רגשיות של ילדים

העולם הרגשי של הילדים שלנו הוא עולם מורכב ואנחנו צריכים להיות ערים לבעיותיהם
הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו ביותר, ואנחנו רוצים לעשות כל שביכולתנו בכדי להבטיח את החיים הנוחים והנעימים ביותר עבורם. אנחנו עובדים קשה ומשקיעים את כל כולנו בכדי שלילדים שלנו לא יחסר דבר, ולעתים אנחנו עסוקים כל כך עד שאיננו שמים לב בזמן לבעיות רגשיות שונות שיכולות להתפתח בקרב הילדים שלנו. ואכן, העולם הרגשי של הילדים שלנו הוא עולם מורכב שיכולות גם להתפתח בו הרבה מאוד בעיות, ואנחנו כהורים שרוצים את הטוב ביותר לילדים שלנו צריכים להיות ערים לבעיות האלה, לדעת לזהות אותן ולדעת גם לתת להן את הטיפול הרלוונטי והנכון בכדי להתמודד איתן בצורה הטובה ביותר.
כמה דרכי התמודדות עם בעיות רגשיות שונות של הילדים שלנו – מהבית ועד הטיפול המקצועי
·        חרדה – אחת הבעיות הרגשיות הנפוצות ביותר בקרב ילדים היא מה שמכונה חרדה. לא רק ילדים סובלים מחרדות באופן קבוע, ובקרב ילדים אף מדובר בשלב התפתחותי טבעי והחרדה שילדים מרגישים יכולה להיות טבעית ובריאה – אך יש גם מצבים בהם מדובר בחרדה קיצונית שגורמת להתקפים של ממש, או בחרדה כפייתית וחוסר יכולת לתקשר עם הסביבה או להתנתק מההורים. במצבים כאלה אנחנו צריכים לדעת להתמודד עם החרדה, בין אם בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי ובין אם במסגרות טיפול אחרות כמו טיפול באמצעות בעלי חיים.
·        חרדת פרידה – חרדת פרידה או חרדת נטישה היא החרדה הנפוצה ביותר בקרב ילדים, ידועה גם בתור פוביית בית הספר – ילדים שלא מוכנים לעזוב את ההורים שלהם ומפחדים להישכח או להישאר לבד, ולא בוטחים בסביבתם. גם כאן, טיפול באמצעות בעלי חיים יכול להיות יעיל במיוחד ללימוד הילדים שלנו על איך לבטוח באדם (או לצורך העניין בבעל חיים) אחר.
טיפול באמצעות בעלי חיים
·        דיכאון – הבעיה הנפשית שאנחנו מכירים בתור דיכאון היא נפוצה למדי בקרב ילדים בגיל ההתבגרות, והיא מתאפיינת במצב רוח רע, עצבות, פסימיות ותחושה של חוסר טעם לחיים. במצב שכזה, מדובר במצב יחסית מסוכן משום שדיכאון קליני נחשב מחלת נפש לכל דבר ועניין. כאשר אנחנו מטפלים במצב של דיכאון אצל הילדים שלנו, אנחנו צריכים להיות רגישים ועדינים ולדעת להתנהל עם הילדים שלנו בצורה מעצימה ומחזקת בחיי הבית, ולדעת לתת להם גם את המענה הפסיכולוגי והטיפולי המתאים שיחזק את תחושת החיוניות שלהם. במקרים קיצוניים בהם אנחנו באמת חרדים לבריאותם הנפשית, נפנה גם לטיפול תרופתי.
מסגרת טיפולית איכותית היא לא דבר שצריך להתבייש בו – מדובר באמצעי משנה חיים לילדים שלנו

בסופו של דבר, בין אם מדובר בטיפול באמצעות בעלי חיים ובין אם בטיפול פסיכולוגי או אפילו תרופתי – כאשר אנחנו פונים לטיפול איכותי עבור הבעיות הרגשיות של הילדים שלנו אנחנו דואגים בצורה הטובה ביותר להם ולהתפתחות הבריאה שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה